Yhteensopiva:
Skootterihaarukoille on erityyppisiä ja -malleja. Siksi on välttämätöntä tarkistaa, sopiiko haluttu haarukka myös skootteriin. On joitain tekijöitä, jotka on sovittava yhteen, jotta se voidaan asentaa oikein. Yksi näistä tekijöistä on puristusjärjestelmä. Sen on oltava yhteensopiva. Toinen on pyörän halkaisija, koska jotkut skootterit rajoittavat sitä tosiasiaa, että vain tietyt mitat voidaan asentaa.
Renkaan halkaisija:
Pyörän halkaisija riippuu siitä, mitä haluat käyttää skootterissa. Jos haluat kuljetusskootterin, isommat pyörät tekevät ajokokemuksesi huomattavasti paremmiksi, koska ne auttavat sinua teitä tai polkuja koskevissa monissa törmäyksissä. Toisaalta, pienemmät pyörät painavat vähemmän, mikä tarjoaa parempia meikkausvaihtoehtoja niille, jotka haluaisivat saada meikkiskootterin. Muista kuitenkin haarukkaan nähden varmistaa, että sekä pyörät että haarukka ovat yhteensopivia ja mukautuvat toisiinsa.
Bullone ruota:
Etupyörän kiinnittämiseksi etuhaarukkoon tarvitaan pultti. Jos pyörän pultti ei kuulu toimitukseen, se on ostettava erikseen.
Forkin pituus:
Haarukan kokonaispituus. Skootterin haarukat voivat olla eripituisia. Haarukan pituus riippuu ajotavasta, ts. Jos haluat skootterin kuljetusta tai temppuja varten, ja mitä haluat enemmän, koska jotkut mieluummin lyhyemmät haarukat, kun taas toiset mieluummin pidempi haarukka.
Forkin malli:
Haarukoille on yleensä kaksi erilaista mallia. Yksiosainen ja kaksiosainen, mitä tämä tarkoittaa, kuinka monta osaa haarukka koostuu. Suunnittelu on tärkein haarukan kestävyyden kannalta. Materiaalilla on kuitenkin myös suuri merkitys haarukan kestävyydelle. Esimerkiksi, jos sinulla on alumiinista tai teräksestä valmistettu yksiosainen haarukka, sinulla on erittäin korkealaatuinen haarukka skoottereille.
Forkin tyyppi:
Voit myös jakaa haarukoiden yleiset mallit, eli yksiosaisen ja kaksiosaisen mallin, kahteen lisäryhmään. Nimittäin onko haarukka kierteitetty vai kierteitetty. Tässä on tärkeää tietää, että kierteisiä haarukoita voidaan käyttää vain kuulokkeissa, joissa on myös lankoja, ja päinvastoin, kierteisiä haarukoita voidaan käyttää vain kuulokemikrofoneissa, jotka ovat myös kierteitettyjä.
Forkin Materiaali:
Useimmiten korkealaatuisimmat skootterit ovat alumiinia tai terästä, samoin haarukka on joko yksi tai toinen materiaali. Alumiinille se on kevyempi, mutta silti vahva ja kestävä materiaali. Ei kuitenkaan niin vahva kuin teräs, joka myös painaa paljon enemmän sen korkean kestävyyden vuoksi. Trick-skootterit kestävät yleensä aina pidempään, jos niissä on teräshaaruita.
Forkin Paino:
Materiaalilla, jolla on suurin rooli, on laatu ja kuinka suuri haarukka on. Alumiinihaarukka ei paina yhtä paljon kuin teräshaarukka, mutta se ei myöskään ole yhtä vahva ja kestävä. Terässkootteri soveltuu erityisesti temppuihin, koska se on paljon parempi suorittamaan erilaisia temppuja ja temppuja.
Pyörännavan leveys:
On tärkeää, että tiedät juoksupyörän pyörien leveyden ennen uuden haarukan tilaamista. Suurimmalla osalla juoksupyörän pyöristä on 24 mm napaleveys, joka sopii haarukoille myös 24 mm navan leveydellä.
Rungon välilevyn tyyppi:
Kehyksen välielementit varmistavat, että pyörä on aina keskitetty etuhaarukkaan. Joissakin juoksupyörän haaroissa on hitsatut aluslevyt, jotka on asennettu runkoväliksi. Tämä on halpa ratkaisu, mutta toimiva ratkaisu. Suurimmassa osassa haarukoiden huippumalleja on sisäänrakennetut välikappaleet. Tämä on paras ratkaisu, koska se jauhetaan yhdessä metallinpalassa yhdessä haarukan kanssa, joten saat parhaan mahdollisen tarkkuuden.
C-Ring:
C-rengas on osa skootterin kuulokkeisiin. Tätä käytetään haarukan pitämiseen keskitettynä HF-laitteessa. Useimmissa kuulokkeissa on c-rengas.
Kruunun kilpailu:
Kruunukilpailu sijaitsee etuhaarukan ja HF-laitteen pohjan välillä. Tämä auttaa haarukkaa istumaan keskitetysti HF-laitteen keskellä. Jotkut kruunukilpailut on rakennettu haarukoihin. Tämä on selvästi paras, koska se on jauhettu CNS yhdessä haarukoiden kanssa ja siksi saavutetaan suurin tarkkuus.
Pyörän siirtymä:
Etuhaarukat pystysuunnasta katsottuna. Offset kuvaa onko pyörä keskiviivalla vai keskiviivan edessä. Suurin osa etuhaarukoista on suunniteltu pienellä siirtymällä suuntaavakauden lisäämiseksi. Zero-offsetin etuna on, että tankokierrokset ja nokan käsikirjat ovat helpompia, koska pyörä sijaitsee etuhaarukan keskilinjalla.
Akselin halkaisija:
Kuvaa pyörää pitävän akselin / pultin halkaisijan. Akselin / pultin etuhaarukan reikä on tarkoitettu tietylle halkaisijalle.
Pakkausjärjestelmä:
Tuote toimitetaan joko pakkaussarjan kanssa tai ilman. HIC- ja IHC-järjestelmien pakkaussarja koostuu joko HIC- tai IHC-välilevystä ja pultista. SCS: n puristussarja on osa puristinta, jossa pultti ja aluslevy puristavat puristimen suoraan etuhaarukkaan.
Tähtimutteri:
Puristustyynyn pultti ruuvataan tähtiuraan. Tähtimutteri on eräänlainen levy, jonka reunassa on piikit ja keskellä lanka. Termiä käynnistysmutteri käytetään kaikille etuhaarukoille, joiden kierre on yläosassa (koska sisäänrakennettu kierre toimii tähtimutterina, vaikka se ei itse asiassa ole tähtimutteri).
Puristuspultti:
Puristusjärjestelmässä käytetty pultti. Joissakin haarukoissa on erityinen puristuspultti, joka sopii vain kyseiseen etuhaarukkaan. Siksi voi olla tärkeää, että se sisältyy.